«Το μπορντέλο της μαντάμ Ρόζας, ο μονόλογος» της Σπεράντζας Βρανά, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου, στο Θέατρο Αλκμήνη
«Το μπορντέλο της μαντάμ Ρόζας, ο μονόλογος» της Σπεράντζας Βρανά, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου, στο Θέατρο Αλκμήνη
Το έργο της Σπεράντζας Βρανά «Το τίμιο μπορντέλο», σε θεατρική απόδοση και προσαρμογή του Κώστα Παπαπέτρου και σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου, έρχεται στο Θέατρο Αλκμήνη, από την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2024.
Η Ρηνούλα. Η μαθήτρια με την μπλε ποδιά, που από μικρή ηλικία, γοήτευε τους άνδρες, αποφάσισε να μεγαλώσει με τον τρόπο που η ίδια η ζωή της έδειξε από νωρίς. Η Ρηνούλα που έγινε Πεπίτα και κατέληξε Ρόζα. Η ζωή της, ο έρωτας που, από πολύ νωρίς, έγινε δουλειά και η δουλειά που μπλέχτηκε με τον έρωτα. Η επιβίωση, οι σκέψεις και η ελπίδα. Μια γυναίκα που μπήκε από μικρή στον κόσμο των κόκκινων φαναριών, που κατάφερε να επιζήσει και να ανελιχθεί, να γίνει η κυρία της ζωής της, να μπει, χωρίς να φοβηθεί, στα μονοπάτια του πληρωμένου έρωτα, των βίτσιων, που δεν ντράπηκε να ικανοποιήσει τις ορέξεις του κάθε πελάτη προκείμενου να πετύχει τον σκοπό της... την απόκτηση του δικού της "σπιτιού", της δικιάς της επιχείρησης. Που έγινε κυρία της ζωής της κάνοντας ό,τι χρειαστεί. Και μέσα σε όλα αυτά, το κρυφό της μυστικό, ένα μυστικό που από πολύ μικρή ηλικία, αποφάσισε να φυλάει άλλα και να ψάχνει για όσο ζει... η κόρη που αποχωρίστηκε μικρή. Η κόρη που έψαχνε και συνεχίζει να ψάχνει.
Το έργο μας μιλάει, για τον κόσμο της πορνείας, έναν κόσμο, που αποτελεί ταμπού ακόμη και σήμερα. Πελάτες με ακραίες απαιτήσεις και βίτσια, μαντάμες που εκμεταλλεύονται την ανάγκη κοριτσιών, κρατώντας τους χρήματα από τον κόπο και τη διάθεση του κορμιού τους, πόνος, σκληρή ζωή, μα και στιγμές τρυφερότητας, όταν σβήνουν τα κόκκινα λαμπάκια των σπιτιών... κρυφές σκέψεις και μυστικά, που δε μαρτυράς ούτε στον ίδιο σου τον εαυτό... και όλα αυτά σε μια Ελλάδα, που δεν έχει ακόμη μάθει να αποδέχεται και να συγχωρεί... που στιγματίζει και δείχνει με το δάχτυλο, όσους επιλέγουν να ξεφύγουν απ' το συνηθισμένο, απ' το αποδεκτό. Εκείνους που ξέρουμε ότι υπάρχουν... μα δε δεχόμαστε να τους κοιτάξουμε κατάματα.
Συντελεστές:
Θεατρική διασκευή από το βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά «Το τίμιο μπορντέλο»: Κώστας Παπαπέτρος
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λιακόπουλος
Σκηνικό - Κοστούμι: Γιώργης Κοντοπόδης
Μουσική σύνθεση: Άγγελος Ανδρεόπουλος
Το τραγούδι «Μυστικό» ερμηνεύει η Βασιλική Σούτη σε στίχους Αλέξανδρου Λιακόπουλου
Φωτογραφίες: Γιώργος Λυμπερόπουλος
Στον ρόλο της Ρόζας η Δανάη Καλοπήτα
Πληροφορίες:
Από την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2024 έως την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024. Παράταση παραστάσεων, έως την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024.
Ημέρα και ώρα παραστάσεων: Τετάρτη στις 20:15
Τιμή εισιτηρίου: 12€ (γενική είσοδος)
Προπώληση εισιτηρίων:
TICKETSERVICES
- Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου), Αθήνα
- Τηλεφωνικά: 2107234567
- Online: www.ticketservices.gr/event/to-mporntelo-tis-mantam-rozas
(Οι τηλεφωνικές και οι online αγορές περιλαμβάνουν χρέωση υπηρεσίας 5%)
Διάρκεια: 70 λεπτά
Επιμέλεια άρθρου: Πλάτων Σέρρας
Αποσπάσματα από κριτικές για την παράσταση
Η Δανάη Καλοπήτα ερμηνεύει με πάθος και αφοπλιστική ειλικρίνεια όλη την πορεία, τόσο της ζωής όσο και της ψυχολογικής εξέλιξης της ηρωίδας, κατορθώνοντας να στρέφει, κάθε φορά που μιλάει, τα βλέμματά μας πάνω της.
Παναγιώτης Χιονίδης
Την παράσταση αξίζει να τη δείτε για την ερμηνεία της Δανάης Καλοπήτα. Ερμήνευσε τη μαντάμ Ρόζα με έναν τρόπο που δε θυμίζει καμία άλλη.
Μαρία Πασλή
Η Δανάη έχει πάθος και φλογερή ιδιοσυγκρασία, αφήνοντας κάποιες χαραμάδες ευαισθησίας, που κάποιες φορές ξεχύνεται σαν ορμητικό ποτάμι και σαρώνει τα πάντα. Εντυπωσιακή ερμηνεία.
Λένα Σάββα
Η σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου είναι ρεαλιστική και προπαντός ανατρεπτική, κατορθώνει να καταρρίψει τα ταμπού και τα στεγανά διατηρώντας τον σεβασμό.
Η Δανάη Καλοπήτα καλείται να κρατήσει πάνω της όλο το έργο, γεγονός που την καθιστά άξια συγχαρητηρίων.
Παραστατική, άκρως ευθύς, χειμαρρώδης, φέρει όλες τις ιδιότητες ενός μάγκα γένους θηλυκού, που διεκδικεί χωρίς περιστροφές, αυτό που θέλει.
Ελένη Αναγνωστοπούλου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου