«Η μάνα είναι μάνα ρε» της Ίριδας Κατσούλα, στο HGW



«Η μάνα είναι μάνα ρε» της Ίριδας Κατσούλα, στο HGW
 

#dont_bring_your_mother #zohades


Μετά από έναν πρώτο επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων, η ομάδα FemTettix παρουσιάζει ξανά το έργο «Η μάνα είναι μάνα ρε» για λίγες ακόμα παραστάσεις στο HGW.


Μία millennial σκηνοθέτης με σπουδές στην υποκριτική και στη σκηνοθεσία, προσπαθεί να πρωτοπορήσει ανεβάζοντας ένα λαϊκό έργο της δεκαετίας του '70 σε μία "meta" εκδοχή, εντάσσοντας όλες τις φόρμες θεάτρου που έχει δει και διδαχθεί. Διαλέγει το έργο, μάλλον, τυχαία κι αρνείται πεισματικά να το αποδώσει. Κοροϊδεύει τη λαϊκότητα της ομιλίας, χλευάζει τις δυσκολίες της ζωής των χαρακτήρων. Τις αντιλαμβάνεται ως κοινοτυπίες, γραφικότητες μιας άλλης γενιάς, σαφώς πιο πρωτόγονης από τη δική της. Το αποτέλεσμα; Ένα δραματούργημα.

Ο θίασος απαρτίζεται από ηθοποιούς που τελείωσαν δραματικές σχολές, πήγαν σε casting, σε σεμινάρια σκηνοθετών και είναι πρόθυμοι να πρωτοπορήσουν, παρότι δεν τους απασχολεί καθόλου το έργο. Αυτό που κατά βάθος θα ήθελαν είναι να καταφέρουν να παίξουν στην τηλεόραση, να δίνουν συνεντεύξεις στις πρωινές εκπομπές και να κάνουν επιτέλους περήφανη την Ελληνίδα μάνα τους. Ηθοποιούς που η δίψα τους για αναγνώριση, ασυνείδητα, τους ξυπνά «φονικά» ένστικτα. Ένστικτα που πηγάζουν από τον ανταγωνισμό και την απόρριψη που έχουν βιώσει βγαίνοντας στο «σανίδι». Ένστικτα που μοιάζουν με τα ένστικτα των φυλακόβιων που καλούνται να ενσαρκώσουν στο έργο.


Το έργο είναι μια «ανοιχτή» πρόβα στην οποία βλέπουμε το political correct να εκτελείται στα πέντε μέτρα. Πρόκειται για μία σκληροπυρηνική κωμωδία, ωδή στη σοβαροφάνεια με την οποία αντιλαμβανόμαστε την τελετουργία της πρόβας. Μία αυτοσαρκαστική σάτιρα που, παρότι δεν τηρεί τους όρους της πολιτικής ορθότητας, σέβεται απόλυτα τις αξίες που πρεσβεύει. Καυτηριάζει τον έμμεσο και τον άμεσο ρατσισμό που επωάζεται στις μέρες μας, παρουσιάζει τον τρόμο των νέων καλλιτεχνών μπροστά στο cancel culture και ξεμπροστιάζει τη δήθεν ευαισθησία και αλληλεγγύη που εκφράζεται στα social media και λησμονείται εντός ολίγων ημερών. Μία "meta" επιθεώρηση που απευθύνεται στους μυημένους στο θεατρικό «γίγνεσθαι» θεατές, αλλά και σε όλους όσους είναι πρόθυμοι να κάψουν κάποια εγκεφαλικά κύτταρα.


Συντελεστές:

Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Ίρις Κατσούλα
Επιμέλεια κίνησης: Ιωάννα Χρυσομάλλη
Σχεδιασμός φωτισμού: Στέβη Κουτσοθανάση
Φωτογραφίες: Ίρις Κατσούλα
Σχεδιασμός αφίσας: Κωνσταντίνος Σελλάς
Παραγωγή: FemTettix 

Παίζουν: Σάββας Βασιλειάδης , Αγγελική Γρηγοροπούλου, Ειρήνη Ιωάννου, Αντριάν Κολαρίτζ, Δημήτρης Μαγκλάρας


Πληροφορίες:

Χώρος τέχνης HGW 
Μαυρομιχάλη 138 και Κομνηνών, Εξάρχεια 114 72
Τηλέφωνο: 2111194905
Ο χώρος διαθέτει ράμπα-ανελκυστήρα για αναπηρικά αμαξίδια

Από την Παρασκευή 05 Ιανουαρίου 2024, για 12 μόνο παραστάσεις

Ημέρες και ώρα παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 

Τιμές εισιτηρίων: 
- 12 κανονικό 
- 10 μειωμένο (άνεργοι, ΑμεΑ, άνω των 65 ετών)

Προπώληση εισιτηρίων: www.more.com/theater/i-mana-einai-mana-re 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η παράσταση περιέχει γυμνό χωρίς λόγο



Επιμέλεια άρθρου: Πλάτων Σέρρας 










Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Βιργιλίου Κάθοδος» της Αφροδίτης Φλώρου, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Μπουζάνη, στο Θέατρο Ρεκτιφιέ

«ΕνΥδρείο (Κατηγορούμαι)» της Αφροδίτης Φλώρου, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Μπουζάνη, στο Θέατρο Χώρος

Πρόσκληση για αποστολή βιογραφικών για ηθοποιούς, βοηθό σκηνοθέτη και βοηθό σκηνογράφο από την Εταιρεία Θεάτρου ΠΑΙΚΤΕΣ και τη σκηνοθέτιδα Μαρία Σάββα