«Υπερβολές!» σε κείμενα και σκηνοθεσία των Γιάννη Καλαβριανού, Μαριάννας Κάλμπαρη και Βασίλη Μαυρογεωργίου, στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν (Φρυνίχου)



«Υπερβολές!» σε κείμενα και σκηνοθεσία των Μαριάννας Κάλμπαρη, Βασίλη Μαυρογεωργίου και Γιάννη Καλαβριανού, στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν (Φρυνίχου)


Οι τρεις συγγραφείς-σκηνοθέτες εξερευνούν, καθένας μέσα από την προσωπική του ματιά και μέσα από τη δική του πρωτότυπη ιστορία, τα όρια της φανερής αλλά και κρυμμένης βίας που διέπει τις ανθρώπινες σχέσεις σήμερα. Της βίας που ελλοχεύει παντού και απειλεί ανά πάσα στιγμή να ξεπηδήσει και να μας κατασπαράξει.

Τα τρία μονόπρακτα που δημιουργήθηκαν ειδικά για την παράσταση, μολονότι παρουσιάζουν τρεις διαφορετικές και ανεξάρτητες μεταξύ τους ιστορίες, συνδέονται με την από κοινού επιλογή των δημιουργών τους να κινηθούν σε ψυχικά τοπία όπου η βία ξεπερνά όρια αμφιλεγόμενα και αποκτά εκφάνσεις σκοτεινές, περίπλοκες, άρρηκτα συνδεδεμένες με την εποχή μας. Σε καταστάσεις που δύνανται να προκαλέσουν αμηχανία οδηγώντας σε εκφράσεις του τύπου: «Ελάτε τώρα… υπερβολές!».

«Υπερβολές!» συνηθίζουμε να λέμε για ό,τι θεωρούμε ότι ξεπερνά τα όρια του «κανονικού», του «φυσιολογικού». Τι είναι όμως «κανονικό» ή «φυσιολογικό» και ποιος μπορεί σήμερα να ισχυριστεί ότι είναι σε θέση να το ορίσει; Είναι δυνατόν να μιλάμε για βία «κανονική» ή για συναισθήματα «υπερβολικά»; 


Λίγα λόγια για τα τρία μονόπρακτα (με σειρά παρουσίασης):

«Ο πατέρας μου ήταν ένας πολύ θυμωμένος άνθρωπος» 
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Με την Κατερίνα Λυπηρίδου
Συμμετέχουν οι Μαριάννα Κάλμπαρη και Μαριλένα Μόσχου

«Γύρισα στο πατρικό μου. Το μωρό έκλαιγε όλη μέρα. Και ο πατέρας μου ούρλιαζε.. 
Δε με ένοιαζε τίποτε. Ήθελα μόνο να πεθάνω. Ή μάλλον ήθελα να πεθάνει πρώτα εκείνο και μετά εγώ. Για να πεθάνω ήσυχη. Πόσο κακιά, πόσο αναίσθητη είσαι; σκεφτόμουν. Πόσο τρελή είσαι; έλεγε η μάνα μου. Κατέστρεψες τη ζωή σου. Γιατί; Για μια ιδέα; Για το θέατρο; Αφού στο είπα, δεν κάνεις για ηθοποιός… Και εγώ έκλαιγα.. Και το μωρό έκλαιγε, έκλαιγε με ασταμάτητους λυγμούς. Έσκυβα το κεφάλι και περίμενα. Τι περίμενα; Περίμενα κάθε λυγμός να είναι ο τελευταίος. Μέχρι τη μέρα που-»


«O άνθρωπος της διπλανής πόρτας» 
Κείμενο: Βασίλης Μαυρογεωργίου, Άγγελος Μπούρας
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Με τον Άγγελο Μπούρα

Δε σου κάνει εντύπωση όταν σε προσπερνάει στον δρόμο. Δεν τον παρατηρείς όταν κάθεται δίπλα σου στο λεωφορείο. Είναι ένας τυπικός, συνεπής, εργατικός άνθρωπος. Δεν έχει δώσει ποτέ δικαίωμα. Μόνο τα καλύτερα έχουν να πουν γι' αυτόν συνάδελφοι και γείτονες. Πάντα με 5 αστέρια τον αξιολογούν οι πελάτες του. Είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας.  Παρακαλώ πολύ κλείστε την πόρτα όσο διαβάζετε τα χαρτιά θα περιμένω απ' έξω, «πολλά συμβαίνουν στις μέρες μας». 


«Πρώτη φορά συναντούσα άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο»
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Γιάννη Καλαβριανού
Με τη Δέσποινα Γιαννοπούλου

Βασικό συστατικό της ζωής σε οργανωμένες κοινότητες είναι η εμπιστοσύνη πως ο καθένας κάνει σωστά τη δουλειά του. Μπαίνουμε σε κτίρια, ταξιδεύουμε, τρώμε, νοσηλευόμαστε, γιατί έχουμε ατύπως συμφωνήσει πως κάποιοι έχουν κατασκευάσει, οργανώσει και ελέγξει όλα όσα εμείς θα χρησιμοποιήσουμε. Η άρση αυτής της εμπιστοσύνης, έχει ανεξέλεγκτες συνέπειες. 
Μια γυναίκα, μητέρα ενός από τα θύματα των Τεμπών, λαμβάνει λογαριασμό νερού ύψους 2.750 ευρώ. Και πάει στην ΕΥΔΑΠ να δει τι μπορεί να έχει συμβεί. Και συναντάει έναν άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο. Και μία αφίσα με μια Καρυάτιδα. Μία ημέρα που ένιωθε αρκετά ζωντανή.


Η σπονδυλωτή παράσταση «Υπερβολές!» αποτελεί το τρίτο και τελευταίο μέρος του τριπτύχου πρωτότυπων νεοελληνικών κειμένων υπό τη θεματική «Βία παντού», που παρουσίασε το Θέατρο Τέχνης κατά τη διετία 2021-23 με την υποστήριξη επιχορήγησης του ΥΠΠΟΑ. Οι δύο προηγούμενες παραγωγές που δημιουργήθηκαν και παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της «Βίας παντού» είναι το «Cry» σε κείμενο και σκηνοθεσία της Λένας Κιτσοπούλου και το «Μοτέλ» σε κείμενο και σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου. 


Ταυτότητα της παράστασης:

Κείμενα - Σκηνοθεσία (με σειρά παρουσίασης): Μαριάννα Κάλμπαρη, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά - Κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη
Μουσική επιμέλεια: Νέστωρ Κοψιδάς
Σχεδιασμός φωτισμού: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός στον σχεδιασμό φωτισμού: Στέβη Κουτσοθανάση
Συνεργάτις σκηνοθέτη (Μαριάννας Κάλμπαρη): Μαριλένα Μόσχου
Βοηθός σκηνοθέτη (Βασίλη Μαυρογεωργίου): Στάθης Γεωργαντζής 
Οργάνωση παραγωγής: Αλεξάνδρα Χάμπαση
Φωτογραφίες: Ελευθερία Νικολαΐδου
Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ

Πρωταγωνιστούν (με σειρά εμφάνισης): 
Κατερίνα Λυπηρίδου, Άγγελος Μπούρας, Δέσποινα Γιαννοπούλου


Πληροφορίες: 

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν (Φρυνίχου)
Φρυνίχου 14, Πλάκα 105 58
Τηλέφωνο: 2103222464 (ώρες ταμείου: καθημερινά 5μμ-10μμ)

Από την Τετάρτη 31 Μαΐου 2023, για 5 μόνο παραστάσεις, έως την Κυριακή 04 Ιουνίου 2023. Ημέρες και ώρα παραστάσεων: από Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00.
Παράταση για τρεις παραστάσεις, Παρασκευή 09, Σάββατο 10 και Κυριακή 11 Ιουνίου 2023 στις 21:00.

Τιμές εισιτηρίων: 
- 18 ευρώ κανονικό 
- 15 ευρώ μειωμένο 
- 05 ευρώ ατέλεια

Τηλεφωνικές κρατήσεις: 
- 2103228706 (Δευτέρα-Παρασκευή 10πμ-1μμ) 
- 2103222464 (Καθημερινά 5μμ-10μμ)

Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr/tickets/theater/yperboles 




Επιμέλεια άρθρου: Σέρρας Πλάτων 















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«§175» της Βάλιας Βατζόλα, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Μπουζάνη, από τη θεατρική ομάδα ΚΛΕΨύΔΡΑ, στο Θέατρο Αλκμήνη

Studio Μαυρομιχάλη: παρουσίαση προγράμματος 2023-2024

«Από το κουκούλι στην πεταλούδα» της Φλωρεντίας Μπέμπη, στο Θέατρο Noūs