«Αντιγόνη, μετέωρη» μια ματιά στην Αντιγόνη του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία της Ρηνιώς Κυριαζή, στο θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ, για δεύτερη χρονιά



«Αντιγόνη, μετέωρη» μια ματιά στην Αντιγόνη του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία της Ρηνιώς Κυριαζή, στο θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ, για δεύτερη χρονιά 


Η Αντιγόνη, μετέωρη. Μια ξένη -που δεν ανήκει ούτε στο φως ούτε στο χώμα. Το έργο μετέωρο, εκεί που χτίζεται διαλύεται, ένα γιαπί. Η πόλη μετέωρη, μετά από άγριο πόλεμο, παλεύει να σταθεί. Ο Κρέων θέλει να επιβάλλει δικαιοσύνη, αδέκαστος. Μετά από τη θυσία του παιδιού του βυθίζεται στη μαύρη τρύπα της Άτης, της αδυσώπητης θεάς που σε κάνει να βλέπεις για σωστό το λάθος. 

Ο θίασός μας, μέσα από θραύσματα, επιθυμεί να διαγράψει μια χειρονομία, μια διαδρομή, μνήμη για τους νεκρούς του, να εκπληρώσει μια κηδεία που δεν έγινε. Που δε γίνεται -καθώς η ταχύτητα μάς πετάει συνεχώς στο αύριο. Στο πάντα, στέκονται οι αγαπημένοι μας σαν σήματα, όπως οι κούκοι στα μονοπάτια, σαν πέτρινα μνήματα στην άκρη της θαλάσσης. Τα υλικά μας εύθραυστα. Στοιχεία της τελετουργίας του θρήνου, διαβατήριων τελετών, ίχνη αρχέγονων χορών, μουσική άχρονη, συνθέτουν μια ιδιόμορφη παρτιτούρα, μετέωρη στο σύνορο. Η μετάφραση του Μίνου Βολανάκη πέτρινη. Ο σκηνικός χώρος ένα νταμάρι να στεγάσει τους εξόριστους. 

Ομόκεντροι κύκλοι περιστρέφουν τα πρόσωπα γύρω από τη Μοίρα ή την Ανάγκη. Στον πυρήνα, τρεις υποκριτές εναλλάσσουν τους αντιθετικούς ρόλους. Περιμετρικά, τρεις μορφές του χορού τούς καθρεφτίζουν. Μέσα από τα ερείπια του απερχόμενου πολέμου, ξεπηδάει ένας επόμενος. Από την ανατολή του ηλίου μέχρι τη δύση, οι μορφές διανύουν αποστάσεις κι αντιστρέφονται. Μέσα σε μία μέρα, αντίρροπες δυνάμεις δημιουργούν τη δίνη των γεγονότων που θα ξετυλίξει του ανθρώπου το δέος, τον άνθρωπο. Τα αινίγματα παραμένουν άλυτα.


Την παράσταση μπορούν να παρακολουθήσουν παιδιά άνω των 8 ετών.




Συντελεστές:

Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία: Ρηνιώ Κυριαζή
Μουσική: Νίκος Βελιώτης
Σκηνικός χώρος: Σωτήρης Μελανός
Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Βοηθός σκηνοθέτη: Τάσος Κωλέτσης
Βοηθός σκηνογράφου: Άννα Ζήση
Κατασκευή κοστουμιών: Ευτυχία Τζαβάρα
Φωτογραφίες: Αναστασία Γιαννάκη
Γραφιστική επιμέλεια: Παναγιώτης Ανδριανός
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Άλκη

Ηθοποιοί: 
Δήμητρα Γκλιάτη
Ειρήνη Κουμπαρούλη
Λυγερή Μητροπούλου
Μοχάμεντ Μπελχέντι
Δέσποινα Χαλκορόκα
Ρηνιώ Κυριαζή


Πληροφορίες: 

θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ
Τουρναβίτου 7, Ψυρρή, 105 53 Αθήνα
Τηλέφωνο: 2103255444

Από την Τετάρτη 03 έως το Σάββατο 20 Μαΐου 2023

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
- Τετάρτη στις 21.00
- Πέμπτη στις 21.00
- Παρασκευή στις 21.00
- Σάββατο στις 21.00 
- Κυριακή στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων:
- 15€ κανονικό 
- 10€ μειωμένο (για φοιτητές, μαθητές, ΑμεΑ, άνεργους) 
- 8€ ατέλειες 

Προπώληση εισιτηρίων: 
Ticket Services 
- εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα 
- τηλεφωνικά: 2107234567
(οι τηλεφωνικές και οι online αγορές περιλαμβάνουν χρέωση 5% επί της τιμής του εισιτηρίου)

Διάρκεια: 100 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)


Έγραψαν για την παράσταση:

«Μία δική μας, ελληνική εκδοχή της επιστροφής του ανθρώπου στο ξύλο της καταγωγής του με κέρδος τη γνώση διά της μνήμης, όχι την αγνωσία και τη λησμοσύνη. Σύνθεση του Διόνυσου με τον άνθρωπο και του γένους με την πόλη. Διά της αιωρούμενης Αντιγόνης, ο Διόνυσος κατέρχεται ως κεντρική μορφή της αναπαράστασης στο θέατρο της Αθήνας». 
Όταν τα κορίτσια πετούν στον ουρανό: Λέανδρος Πολενάκης, Εφημερίδα Η ΑΥΓΗ

«Εύθραυστα υλικά της παράστασης, η τελετουργία του θρήνου, οι πενθητήριες τελετές, το μοιρολόι και η χρήση της γυμνής ανθρώπινης φωνής ως πρωταρχικού θεατρικού εργαλείου. Η Γιαννιώτισσα σκηνοθέτιδα Ρηνιώ Κυριαζή χτίζει μ’ αυτά. Μια παράσταση μεστή, νεανική, πρωτότυπη και σφριγηλή. Στην εξαιρετική μετάφραση του Μίνωα Βολανάκη που «καρφώνει με σφυριές» το κείμενο».
Από τον Σοφοκλή στον Ευριπίδη / Οδός μία και η αυτή: Λέανδρος Πολενάκης, Εφημερίδα Η ΑΥΓΗ

«Στην παράσταση, όπως τη συνέλαβε η Ρηνιώ Κυριαζή, η Αντιγόνη είναι μετέωρη. Είναι και δεν είναι ξένη, είναι και δεν είναι παραβάτισσα. Είναι και δεν είναι νεκρή. Το σκηνοθετικό εύρημα με τις σκάλες και τα δοκάρια είναι πανέξυπνο. Ολόκληρη η πόλη, η Θήβα, είναι μετέωρη, καθώς ο αχός του πολέμου μένει πίσω και αφήνει τον θάνατο ως κυρίαρχο».
Μια Ολοκληρωμένη Παράσταση: Άρης Γαβριελάτο, Αθηνέα




Επιμέλεια άρθρου: Σέρρας Πλάτων










Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«§175» της Βάλιας Βατζόλα, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Μπουζάνη, από τη θεατρική ομάδα ΚΛΕΨύΔΡΑ, στο Θέατρο Αλκμήνη

Studio Μαυρομιχάλη: παρουσίαση προγράμματος 2023-2024

«Από το κουκούλι στην πεταλούδα» της Φλωρεντίας Μπέμπη, στο Θέατρο Noūs