«Βίνσεντ βαν Γκογκ / Η μεγάλη μέρα και η μεγάλη νύχτα» σύνθεση κειμένων των Αντονέν Αρτώ και Μαρίας Ξενουδάκη, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία της Μαρίας Ξενουδάκη, στο Θέατρο «Αλεξάνδρεια»



«Βίνσεντ βαν Γκογκ / Η μεγάλη μέρα και η μεγάλη νύχτα» σύνθεση κειμένων των Αντονέν Αρτώ και Μαρίας Ξενουδάκη, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία της Μαρίας Ξενουδάκη, στο Θέατρο «Αλεξάνδρεια»


«Βίνσεντ βαν Γκογκ / Η μεγάλη μέρα και η μεγάλη νύχτα», μια τριλογία σε ενιαίο θεατρικό έργο παρουσιάζει το ΑΝΤΙΘΕΑΤΡΟ της Μαρίας Ξενουδάκη (σκηνοθεσία και ερμηνεία) σε συμπαραγωγή με την ΑΜΚΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ του Βασίλη Βλάχου, από την Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2022, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 9:15 μμ. στο Θέατρο Αλεξάνδρεια.


Η τριλογία αυτή βασίζεται σε δύο κείμενα του σπουδαίου διανοητή Αντονέν Αρτώ («Η μεγάλη μέρα και η μεγάλη νύχτα» και «Βαν Γκογκ ο αυτόχειρας της κοινωνίας»), καθώς και ένα θεατρικό-φιλοσοφικό κείμενο της Μαρίας Ξενουδάκη με τίτλο «Αναρχούσης αρχής γίνεται…».

Αντονέν Αρτώ: «Η μεγάλη μέρα και η μεγάλη νύχτα» (μετάφραση Στέφανος Ευθυμιάδης). Απόψεις του ιδιοφυούς καλλιτέχνη περί έρωτα, θανάτου, θεατρικής τέχνης, πολιτικής.
Μαρία Ξενουδάκη: «Αναρχούσης αρχής γίνεται…». Θεατρικό-φιλοσοφικό κείμενο, εναντίον αυτών που μας ώθησαν… αναλλοίωτους και αυθόρμητους.
Αντονέν Αρτώ: «Βαν Γκογκ ο αυτόχειρας της κοινωνίας» (μετάφραση Δέσποινα Ψάλλη). Η μνημειώδης διάλεξη του Αντονέν Αρτώ στο Παρίσι το 1947, σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο, όπου παθιασμένα υποστηρίζει ότι ο Βίνσεντ βαν Γκογκ «αυτοκτονήθηκε από την κοινωνία» και αναζητά τους ενόχους. 

Ο Αντονέν Αρτώ γράφει για τον Βίνσεντ βαν Γκογκ. «Μπορούμε να πούμε για την καλή πνευματική υγεία του βαν Γκογκ, που σε όλη του τη ζωή δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να κόψει μια φορά τ’ αριστερό του αυτί. 

- Σε ένα κόσμο που τρώει καθημερινά μαγειρευτά αιδοία με πράσινη σάλτσα, ή γεννητικά όργανα ‘μαστριγωμένου’ και οργισμένου νεογέννητου. 
- Και δεν πρόκειται για μια εικόνα, αλλά για ένα γεγονός που επαναλαμβάνεται και καλλιεργείται σ’ όλη τη γη καθημερινά και σε μεγάλο βαθμό. Μ’ αυτόν τον τρόπο, όσο παράλογη κι αν φαίνεται αυτή η δήλωση, η παρούσα ζωή διατηρείται σ’ αυτή την παλιά ατμόσφαιρα αμαρτίας, παραληρήματος, χρόνιας τρέλας, μπουρζουάδικης αδράνειας, σωματικής ανωμαλίας, ηθελημένης ατιμίας, φανερής υποκρισίας, βρομερής περιφρόνησης για ο,τιδήποτε δείχνει να ’χει καταγωγή διεκδίκησης μιας τάξης εξ ολοκλήρου βασισμένης στην εκπλήρωση μιας πρωτόγονης αδικίας – τέλος ενός οργανωμένου εγκλήματος».


Ταυτότητα της παράστασης:

Τριλογία βασισμένη σε δύο κείμενα του Αντονέν Αρτώ («Η μεγάλη μέρα και η μεγάλη νύχτα», «Βαν Γκογκ ο αυτόχειρας της κοινωνίας») και ένα θεατρικό-φιλοσοφικό κείμενο της Μαρίας Ξενουδάκη («Αναρχούσης αρχής γίνεται…»)
Μετάφραση: Στέφανος Ευθυμιάδης («Η μεγάλη μέρα και η μεγάλη νύχτα»), Δέσποινα Ψάλλη («Βαν Γκογκ ο αυτόχειρας της κοινωνίας») 
Σκηνοθεσία: Μαρία Ξενουδάκη
Κοστούμια: Ντίντριχ Φύσερ
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Κορομβόκη
Φωτισμοί: Γιάννης Ζέρβας
Φωτογραφίες: Κώστας Βολιώτης
Ηθοποιός: Μαρία Ξενουδάκη
Συμπαραγωγή: ΑΝΤΙΘΕΑΤΡΟ Μαρίας Ξενουδάκη - ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Βασίλη Βλάχου

Ερμηνεία: Μαρία Ξενουδάκη


Πληροφορίες:

Θέατρο Αλεξάνδρεια
Σπάρτης 14, Πλατεία Αμερικής, 112 52 Αθήνα 
Τηλέφωνα: 2121007079, 6944898482

Από την Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2022

Ημέρες και ώρα παραστάσεων: Τετάρτη και Πέμπτη στις 9:15 μμ

Τιμές εισιτηρίων: 
- 12€ (κανονικό)
- 10€ (φοιτητικό) 
- 8€ (άνεργοι, ΑμεΑ) 
- 5€ (ατέλειες ηθοποιών)

Κρατήσεις εισιτηρίων στα τηλέφωνα: 2121007079, 6944898482

Διάρκεια: 90 λεπτά



Επιμέλεια άρθρου: Σέρρας Πλάτων 




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Βιργιλίου Κάθοδος» της Αφροδίτης Φλώρου, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Μπουζάνη, στο Θέατρο Ρεκτιφιέ

«ΕνΥδρείο (Κατηγορούμαι)» της Αφροδίτης Φλώρου, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Μπουζάνη, στο Θέατρο Χώρος

Πρόσκληση για αποστολή βιογραφικών για ηθοποιούς, βοηθό σκηνοθέτη και βοηθό σκηνογράφο από την Εταιρεία Θεάτρου ΠΑΙΚΤΕΣ και τη σκηνοθέτιδα Μαρία Σάββα